Okergele grond

25 juli 2011 - Kimberley, Canada

Na een onrustige nacht werd ik rond 08.30 uur wakker. Omdat er vandaag weer een aardige reis op het programma stond, ben ik er maar gelijk uitgegaan om te douchen. Na de rest van de familie wakker gemaakt te hebben en te hebben ontbeten, vertrokken we rond 09.45 uur uit Alberta om weer terug te keren naar British Colombia. Onze eerste stop was in het Kootenay National Park en wel Paint Pot. Ik had gelezen dat zich hier een soort geisers bevonden. Na een mooie wandeling kwamen we door een gebied waarvan de aarde okergeel gekleurd was. Dit kwam door de grote hoeveelheid ijzer dat daar in de grond zat. Omdat dit zo bijzonder was, werd deze aarde gedroogd, balletjes van gemaakt, gebakken en daarna vermengd met visolie of water om er verf van te maken. Aan het einde van het pad lagen 3 gaten met water erin. Dit water had een totaal andere kleur, wat er dus op wees dat dit water diep uit de grond kwam. Helaas borrelde het niet, zoals wij hadden gehoopt. Na de picknicklunch kwamen we aan in Fort Steel Heritage. Een dorpje uit 1898 waarin alles nog authentiek was. In vele huisjes en gebouwen was wat te zien en ook de mensen van het dorpje liepen in kleding van die tijd. Na 2 uurtjes daar rondgestruind te hebben, zijn we op zoek gegaan naar onze camping voor vannacht in Kimberley. Speciaal voor de jongens had ik een commerciële camping uitgekozen met zwembad. Maar we waren nog niet op de camping of het begon te regenen (en dat terwijl we de hele dag weer prachtig weer hadden). Gelukkig knapte het ook weer wat op, zodat Nick en Scott alsnog een plons konden nemen. Gaf mij mooi de tijd om wat wasjes te doen en Moos om weer wat van onze verhalen op internet te zetten. Tegen de tijd dat het weer begon te regenen en te onweren, waren we net in de camper om wat aan het avondeten te doen. Na het eten wilde Scott naar bed (het was inmiddels ook al over 21.00 uur) en deden we met Nick nog een spelletje Triominos.

Goodnight from us.